In deze wervelende workshop van 2 uur nemen we je mee in de inzichten die de data van Stichting Klantgericht Bouwen (SKB) opleveren voor jou als bouwbedrijf. Om deze data tot leven te brengen komen we in deze workshop met treffende voorbeelden die we interatief en samen met de groep tot een succes maken. Het verkrijgen van data voelt vaak als doel op zich. Nu is het zo dat de communicatieve en klantgerichte werking van het geven van aandacht richting kopers een ondergesneeuwd bijkomend positief effect heeft. Het effect van aandacht resulteert in het vertrouwen van de koper richting de bouwer met als eindresultaat een vlottere communicatie en daardoor minder faalkosten, procedures en bemiddelingen.
Inhoud
De workshop begint met een korte uitleg over het belang van klantgerichtheid het nut en de noodzaak om data te hebben en als bouwer in te spelen op de verwachtingen en emoties van de kopers.
Onderwerpen
De training behandelt o.a. de volgende onderwerpen:
- Oorsprong Stichting Klantgericht bouwen (SKB)
- De verschillende soorten klanten
- Inzicht werking van SKB-data van de benchmark "de bouw in Nederland"
- Communicatie in het voortraject
- Quick wins in klantgerichte communicatie
- Communicatie tijdens oplevering
- Omgaan met weerstand
- Communicatie in de nazorg
Uw begeleiders
Trainer/trainingsacteur Maarten Tuit heeft veel ervaring als het gaat om training in de bouwwereld en het bedrijfsleven. Met Maarten in de training wordt de dag als een beleving. Daarnaast zorgt hij voor een effectieve en prettige leeromgeving voor de deelnemers.
Edwin weet, als directeur van Stichting Klantgericht bouwen wat kopers van nieuwbouwwoningen verwachten op het gebied van klantgerichtheid èn vooral waar bouwbedrijven tegenaan lopen. Met relevante data kan hij bouwbedrijven laten zien hoe kopers het gehele bouwproces daadwerkelijk ervaren. Edwin is ervan overtuigd dat investeren in klantgerichtheid altijd werkplezier en minder kosten oplevert.
Voor wie is deze training?
- Aannemers
- Uitvoerders
- Werkvoorbereiders
- Projectleiders
- Service medewerkers
- Klachten coördinators
- Koperbegeleiders